onsdag den 4. december 2013

Lege i sne og juletræs salg

27. november
Vi havde begge to fri, så vi ville købe nogle t-shirt, som vi så vil male tupilakker på. Da vi kom ud af døren viste det sig, at det havde sneet rimelig meget i løbet af natten, så det var rigtig hyggeligt. Vi fik dog den ide, at det kunne være sjovt at tage et billede af huset, men urørt sne. Så Birgitte kravlede hen af hegnet.
 
Hvilket lykkedes og hun fik taget et rigtig fint billede af vores snebeklædte hus.
Derefter begyndte vi at gå ned mod butik 70, som var der hvor vi skulle købe t-shirt, på vejen kunne vi dog ikke lade være med at lege i sneen, det skal lige siges at Birgitte også er lidt af et legebarn ligesom mig.
Et par små hundehvalpe kunne også godt lide, at lege i sneen.
Vi kom ned i butik 70 og de havde så halvpris på en masse ting, så jeg fik købt den t-shirt jeg skulle bruge til at lave tryg på, men jeg fik da også lige købt en ny kjole. Derefter gik turen videre til et par andre souvenir butikker for at kigge igen. Da vi kom ud af den sidste vi skulle i af disse butikker kunne jeg hører julemusik. ”I aften er det juleaften, der er længe længe til” Godt nok på grønlandsk, det var virkelig hyggeligt og vi fulgte musikken. Det førte til en mand som stod og solgte juletræer med en før næse der blinkede. Jeg kom helt i julestemning så det var bare skønt.
Derefter gik vi op på skolen for at låne de ting af en af læreren som vi skulle bruge til at lave tryg på vores t-shirt. Jeg nåede dog ikke at lave tryg, da jeg først lige skulle ordne noget planlægning derefter snakke med mor, far, Camilla og Mads. Efter det skulle jeg nemlig til fodbold, hvor de var i gang med, at spille juleturnering. Det var rigtig sjovt og jeg fik lov at stå i mål, så det var dejligt. Efter det gik turen hjem med alt det jeg havde fået købt og 6 liter vand, så det var lige før, jeg troede jeg skulle dø da jeg kom til trapperne J Men jeg fik dog slæbt mig op med et løfte om, jeg hellere gik 2 gange fremover. Da jeg kom hjem fik jeg lavet aftensmad, mens vi sad og spiste gik strømmen i hele byen igen, hvilket vi var lykkelige over at vi lige netop havde nået at lave mad. Derefter skulle jeg lige have planlagt det sidste, heldigvis havde jeg strøm på min computer. Strømmen kom igen efter 30-40 minutter. Så vi kunne gå i seng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar