fredag den 29. november 2013

Observation, undervisning og luffesyning

26. november
Jeg havde lavet en aftale med en af de danske lærer på skolen, om at få lov til se hende undervise, inden jeg selv skulle have matematik. Det var meget spændende, at få lov at se hende undervise i dansk. Eleverne skulle lave opgaver, hvor de skulle slå op i ordbøger, hvilket de egentlig synes var meget brugbart. Efter jeg havde set hende undervise, skulle jeg selv undervise i matematik. Her skulle eleverne op og gennemgå noget ved tavlen, det synes de var meget hårdt, så de spurgte om de ikke kunne få 5 minutters pause, fordi de havde arbejdet hårdt. Det fik de selvfølgelig lov til. Da de kom ind fra pausen kom der en ekstra elev med ind fra en anden klasse, der gerne ville være med til at have matematik, så det fik han da også lov til. Man kan jo aldrig få for meget matematik J
Efter skole var grønlandsk aflyst, fordi hende der underviser os var strandet i Qaarsut, på grund af at helikopteren ikke kunne flyve, da det sneede så meget, at der ikke var udsyn nok. Så jeg gik hjemad. Her er et billede af snevejret.



Da jeg kom hjem, gav jeg mig til at sy lidt på mine luffer, samt at få planlagt den undervisning jeg skulle have om fredagen. For der skulle jeg have lavet et matematikspil, som de skulle spille. Efter jeg havde gjort det, fik jeg syet lidt mere på lufferne, men jeg fik dog ikke lavet en færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar