torsdag den 21. november 2013

EDB med elverne og maling

18. november
Mandag er den hårde dag, da jeg har 6 lektioner fra 10-16. Så der stod den på undervisning både i matematik, fysik/kemi og biologi. I matematik skulle jeg i EDB med 9. klasse, de havde aldrig rigtigt anvendt en computer til at løse matematik. Så det var helt nyt og spændende for dem. Derfor var det en succes selvom de også synes det var svært. Efter skole kunne jeg lige nå hjem, at slappe lidt af, inden vi skulle til maling om aftenen.

Til maling skulle vi afbilde en figur som Pierre havde. Det var hans lykke maskot, så han rejste altid med den. Det var en mand lavede af fedtsten. Først skulle vi male den med noget han kaldte touch, men det foregik med pensel. Det var helt sort. Vi skulle male manden detaljeret og med vores eget udtryk. Derefter skulle vi male silhuetten på et nyt stykke papir med okkerfarve.  Derefter malede vi detaljer ovenpå, med en blålig farve. Til sidst skulle vi to og to male en sammen på et A2 papir, hvilket er en kæmpe figur at male. Det var meget inspirerende og sjovt, selvom jeg ikke synes det jeg fik malet var særlig fantastisk. Vi glemte desværre at få taget nogle billeder af det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar