søndag den 24. november 2013

Sæl lavning ved Karen og første fald

20. november
Det er min fridag og for en gang skyld, ville jeg prøve, ikke at gå ned på skolen J Da vi stod op, gik vi ned til Karen. Det havde regnet om natten, så der var meget glat, for vandet var frossen til og der havde lagt sig et let lag sne over. Så på vej ned af en bakke faldt jeg, for første gang mens jeg er her. Heldigvis landede jeg på røven, så den tog faldet J Da vi var næsten henne ved Karen lykkedes det mig så at falde en gang mere, denne gang landede jeg ikke på røven, men jeg slog mig heller ikke denne gang. Nede ved Karen skulle vi i gang med, at lave en sæl af rensdyrgevir. Karen havde desværre ikke nogen maskine til det, men en stor fil, vi skulle dele om, men inden vi skulle i gang med at file, skulle det da lige saves ud.
Da man så havde savet, var det i gang med at slibe, det var temmelig hårdt for fingrene, når de ikke er vant til det. Det gik også meget langsomt og jeg nåede kun at lave en halv hale.
 Nedenfor er et billede af målet og Birgittes sæl, hun nåede en del mere end mig.
Inden vi gik hjem ved 17 tiden, tog vi da lige et par billeder af Karen og nogle af hendes ting, dem skal i da ikke snydes for at se.




Lige inden vi gik, ringede Karen til en mand som havde en maskine, han sagde han ville komme forbi hjemme ved os senere om aften. Så vi fik lidt travlt, med at komme hjem, spidst aftensmad og få ryddet op.  Derudover havde vi begge noget planlægning, vi skulle have lavet inden dagen efter til vores undervisning. Tiden gik, vi fik ryddet op og spist, jeg blev også færdig med at planlægge. Kl. 20.30 kom Karen så uden mand, hun havde taget sit strikketøj med, så vi lavede nogle æbleskiver og hyggede os resten af aftenen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar