tirsdag den 12. november 2013

Hygge og hallowen fest

9. november
Jeg var stadig ikke helt på toppen, så jeg besluttede mig for at holde mig indenfor, så jeg kunne blive rask. Birgitte havde besluttet hun skulle sy futte. Så jeg gav mig til at sidde at brodere. Mens så vi løvernes konge, Madagaskar og Nissebanden i Grønland, det var bare super hyggeligt.
Om aften blev vi inviteret til hallowen fest, her skulle man være klædt ud, vi havde dog ikke så meget udklædningstøj. Så nedenfor kan i se hvordan vi kom til at se ud:
Hallowen festen var oppe ved Sarah og Morten og der var pyntet rigtig fint op:

Det var virkelig god mad vi fik der, og et virkelig hyggeligt selskab. Der var et grønlandsk par med, som der virkelig kunne fortælle en masse omkring grønlandsk skikke. Blandt andet lærte vi at, det er forbudt ved lov at være åndemager i Grønland nu. Manden havde været med til, at finde de mumier, der er fundet omkring Uummannaq. Vi hørte noget om de grønlandske juleskikke, fx går børnene rundt efter julemiddagen og får slik i de andre huse. Så det var en virkelig spændende aften og nat. Dette var også den sidste dag, solen var oppe på himlen, det skal i da også lige se et billede af:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar