onsdag den 23. oktober 2013

Den gode velkomst til skolen

Læreteam, og ny faglighed dag 1(mandag d. 21)

Vi skulle mødes med vores praktiklærer på skolen kl. 07.30. Vi troede vi havde gennemskuet en smart vej hen til skolen, men det viste sig at dette ikke var særlig smart alligevel, så vi kom til at gå en omvej der fik turen til at vare ca. 30 min i stedet for 10 min. Henne på skolen blev vi taget rigtig godt imod af vores praktik lærer og også af alle de grønlandske lærer der kom hen og præsenterede sig og sagde velkommen til skolen. Vi skulle så i gang med kurset hvor jeg kom på hold med fire grønlandske lærer, de var rigtige gode til at oversætte deres diskussioner til dansk og var også lyttende, når jeg sagde noget, så jeg følte mig rigtig godt tilpas. Vi fik også en rundvisning på skolen og nøgler til skolen, så vi kunne komme ind på skolen når vi havde brug for det. Det var en rigtig god kursus dag, hvor jeg fik snakket  meget med lærerne på skolen og hørt rigtig meget om deres skole og om grønlandsk kultur generelt. Vi legede også en leg med en skærm(dem man bruger til gymnastik), hvor vi skulle samarbejde om at får en bold to omgange uden at tale, samt at vi skulle få den op over hovedet og så skulle man bytte plads ved på skift at sige et navn. Dette var lidt en udfordring da jeg ikke kunne så mange navne og alle hurtigt kunne mit navn. Desuden er det stadig svært for mig at udtale de grønlandske navne. Kurset sluttede kl. 16, hvor vi fik mulighed for at komme på nettet første gang hvilket var dejligt, derefter gik vi hjem fik noget at spise og var temmelig trætte efter alle de nye indtryk. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar